באיזה כסף משתמשים בנורווגיה?

לנורבגיה, מדינה סקנדינבית הידועה בפיורדים המדהימים שלה, יש גם סיפור רקע פיננסי ראוי לציון. במרכז הסיפור הזה עומד המטבע שלה, שהתפתח במקביל לצמיחתה והתפתחותה של האומה.

התפתחות המטבע הנורבגי

הקרון (NOK) הוא המטבע של נורווגיה מאז 1875, והחליף את הספידלר כאשר המדינה עברה להיות חלק מהאיחוד המוניטרי הסקנדינבי. האיחוד המוניטרי, שנוצר לצד שוודיה ודנמרק, ראה את שלוש המדינות עוברות לתקן זהב. מעניין לציין כי נורבגיה הייתה אחת המדינות האחרונות שעזבו את תקן הזהב במהלך השפל הגדול.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | איפה קונים דולרים בזול

מטבע נוכחי בנורווגיה

כיום, הקרון הנורבגי נשאר המטבע בשימוש והוא מסומל כ-kr. הוא מחולק ל-100 øre, אך בשל כוח קנייה נמוך, מטבעות ה-øre כבר אינם במחזור. נורבגיה היא חלק מהאזור הכלכלי האירופי, אך אינה מראה סימנים של החלפת הקרון שלה באירו.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

היבטים ייחודיים של המטבע הנורבגי

שטרות ומטבעות נורווגיים כוללים סמלים של המורשת התרבותית וההיסטוריה הימית של האומה. באשר לעיצוב, זהו שילוב של אלמנטים מסורתיים ומודרניים, המשקף את ההתקדמות של נורבגיה תוך הצדעה בעברה. לדוגמה, פתק 50 קרונות מצייר מגדלור, המסמל את הקשרים העמוקים של נורבגיה עם הים.

השפעת הקרון הנורבגי החזק

כאחת המדינות העשירות בעולם, הכלכלה החזקה של נורבגיה באה לידי ביטוי במטבע החזק שלה. עם זאת, כתר חזק יכול גם להציב אתגרים ליצואנים, מכיוון שהמוצרים שלהם הופכים יקרים יותר עבור קונים בינלאומיים. עתידו של הקרון הנורבגי ימשיך להיות קשור, כפי שהיה תמיד, לגאות ולשפל של כלכלת נורבגיה.

הזמנת קרון נורווגי אונליין לנתב"ג

צריכים קרון נורווגי? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג