באיזה כסף משתמשים במלטה?

בלב הים התיכון שוכן ארכיפלג המכונה מלטה. למדינת אי ייחודית זו היסטוריה עשירה עם השפעות תרבותיות מגוונות, המשתקפות בהיבטים רבים של חיי היומיום, כולל כלכלתה והמערכת המוניטרית שלה. מסע המטבעות של מלטה משקף את השינויים ההיסטוריים והכלכליים שלה, ומספק תובנות מעניינות לכל מי שחוקר את המטבעות הנמצאים בשימוש ברחבי העולם.

מבחינה היסטורית, המלטזים השתמשו במגוון מטבעות. לפני עצמאותה של מלטה בשנת 1964, הפאונד הבריטי היה במחזור, וזמן קצר לאחר מכן, מלטה הציגה את הלירה המלטזית (הידועה גם בשם הפאונד המלטזי). מטבע זה שירת את המדינה משנת 1972 עד 2007, ונודע בעיצובו הייחודי והמורכב שתיאר את ההיסטוריה והתרבות המקומית.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | איפה קונים דולרים בזול

המעבר ליורו

כאשר מלטה הצטרפה לאיחוד האירופי בשנת 2004, הצעד ההגיוני הבא היה לאמץ את האירו. כתוצאה מכך, בשנת 2008, האירו הפך למטבע הרשמי של מלטה, והביא לשינויים משמעותיים בכלכלה. הרציונל מאחורי אימוץ האירו היה המטרה לעודד יציבות כלכלית ולטפח יחסים בין המדינות החברות באירופה.

האירו, כמו במדינות רבות אחרות באירופה, מורכב הן משטרות והן מטבעות. השטרות זהים בכל אזור האירו, בעוד שלמטבעות עיצוב סטנדרטי מצד אחד ועיצוב ספציפי למדינה מצד שני. עיצוב המטבעות הייחודי של מלטה כולל את הצלב המלטזי, שלט האצולה ומקדשי מנג'דרה, ומטביע פיסה מההיסטוריה העשירה של מלטה בכל מטבע.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

טיפול בכסף במלטה

הבנת המטבע במלטה היא לא רק קריטית עבור התושבים המקומיים אלא גם עבור תיירים. כספומטים זמינים במלטה, עם כרטיסים מקובלים באופן נרחב. עם זאת, חשוב לדעת כי כמה מפעלים קטנים יותר ושירותי אוטובוסים עשויים לקבל רק במזומן. כתוצאה מכך, נשיאת כמות קטנה של שטרות אירו ומטבעות עשויה להיות מועילה.

חשוב גם להכיר את תכונות הביטחון של שטרות אירו ומטבעות כדי למנוע כסף מזויף. הבנק המרכזי של מלטה נותן באופן קבוע עצות כיצד לזהות שטרות אירו אמיתיים ומטבעות ומה לעשות אם כסף מזויף מתגלה.

הזמנת אירו למלטה אונליין לנתב"ג

צריכים יורו למלטה? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג