באיזה כסף משתמשים בהודו?

הודו, המכונה לעתים קרובות קלחת תרבותית בשל מורשתה העשירה ושלל המנהגים המסורתיים שלה, היא אחת התרבויות העתיקות ביותר בעולם. מדינה מרתקת זו משתמשת ברופי ההודי כמטבע הרשמי שלה, המסומל כ- INR או ₹.

הרופי: המטבע הלאומי של הודו

המילה 'רופי' מקורה במילה בסנסקריט 'רופיה', שפירושה מטבע כסף. באופן מעניין, שורשיו של מטבע זה הולכים הרבה אחורה בהיסטוריה – עד המאה ה -6 לפני הספירה, כאשר "רופיה" הראשון נטבע על ידי הודו העתיקה.

המערכת המוניטרית של הודו התפתחה לאורך הדורות, ממטבעות שנוצרו מסגסוגות מתכת בתקופת המאוריה, למטבעות הזהב בתקופת אימפריית גופטה, ובסופו של דבר אימצה כסף נייר בתקופת השלטון הבריטי.

רלוונטי: איפה הכי משתלם לקנות יורו? | איפה קונים דולרים בזול

היסטוריה קצרה של הרופי ההודי

הודו הייתה תחת שלטון בריטי קרוב ל-200 שנה, שבמהלכן שלטונה של חברת הודו המזרחית הנהיג כסף נייר. הרופי ההודי עבר שינוי ייחודי לאחר עצמאותה של הודו בשנת 1947 – עיצובו נתפר כדי לשקף את ריבונותה החדשה של הודו.

בסחר העולמי, הרופי ההודי הוצמד בתחילה ללירה הבריטית. עם זאת, בשנת 1991, בשל משבר כלכלי, הודו נאלצה לעבור לכלכלה ליברלית ועברה למערכת שער חליפין משתנה.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

דמוגרפיזציה והשפעתה על הכלכלה ההודית

אירוע ראוי לציון בהיסטוריה של המטבע ההודי הוא הדמוניזציה שיושמה בנובמבר 2016. שטרות בערכים גדולים (500 ו-1,000 ש"ח) הוצאו מהמחזור בן לילה והוחלפו בשטרות חדשים של 500 ו-2,000 ש"ח.

צעד חסר תקדים זה היה אסטרטגיה ממשלתית להתמודדות עם אתגרי הכסף השחור והמטבע המזויף. היישום הפתאומי יצר תרחיש דומה לזה שחוותה יפן מיד לאחר מלחמת העולם השנייה.

מחפשים מלון?

 

הזמנת רופי הודי אונליין לנתב"ג

צריכים רופי הודי? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רלוונטי גם לערים: מומבאי, קוצ'י, גואה, רישיקש, כלכותה

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג