איך עסק קטן יכול להימנע מתביעות?

איך עסק קטן יכול להימנע מתביעות

תביעות כנגד העסק עלולות להיות כל כך יקרות, שהן ממוטטות עסקים קטנים רבים. יתרה מכך, ההשפעות עלולות להיות הרבה מעבר לפגיעה כספית ישירה. תביעה משפטית עלולה לפגוע במוניטין של העסק שלכם, במיוחד אם היא מאירה באור שלילי ומתפרסמת בתקשורת המקומית או הארצית, והיא יכולה גם להפעיל לחץ עליכם ועל העובדים שלכם.

ביטוח עסק קטן הוא מוצר הכרחי, שעשוי לספק לכם סיוע כלכלי קריטי אם אתם נתבעים – אבל איך נמנעים מתביעות מלכתחילה?

ראשית, בואו נביט על סוגי התביעות הכי נפוצים:

תביעות של עובדים

עובדים שחשים כי קיבלו יחס לא הוגן

עובדים שלא יודעים למה הם פוטרו

עובדים שפוטרו בטענה לביצועים גרועים, לאחר שקיבלו משובים חיוביים

עובדים שפוטרו לאחר שהגישו תלונה

תביעות של לקוחות

לקוחות עשויים לתבוע ממגוון רחב של סיבות – החל מתחושה שלא קיבלו את המוצר או השירות שהובטח להם ועד לפציעות בשטח החברה.

בעלי עסקים יכולים לעשות מספר דברים כדי להפחית את האיום בתביעות:

מזערו את הסכנות הכלכליות

בצעו את הצעדים הנכונים כדי לצמצם את ההשלכות הפיננסיות, הן על הכספים האישיים והן על הכספים העסקיים שלכם, במקרה של צורך בהתדיינות משפטית. תכנננו את העסק בצורה שתגן על הכספים האישיים שלכם מכל תביעה משפטית, והשיגו את הכיסוי הביטוחי העסקי הנכון כדי להגן על הכספים של החברה שלכם. ביטוח אחריות כללית, למשל, מגן עליכם מפני מגוון תביעות פוטנציאליות נגד העסק שלכם, כגון פציעה בשטח החברה (צד ג') או האשמות של פרסום עוזב כנגד העסק (אחריות מקצועית). ניתן לעצב פוליסות אחריות מיוחדות סביב הצרכים הייחודיים של העסק שלכם, בעת הצורך.

שימו לב מה אתם אומרים ועושים

זה אולי נראה מובן מאליו, אבל אתם יכולים להסתבך בצרות בשל הבטחת יתר או טענות גרנדיוזיות לגבי העסק והיכולות שלכם. באופן כללי, הימנעו מלומר כל דבר בפומבי או באופן פרטי שיכול לחזור לרדוף אתכם. לדוגמה, הימנעו מלהעלות טענות ספציפיות מדי לגבי המוצרים או השירותים שלכם, שעלולים לעורר מחלוקת. לדוגמה, רשת מזון אמריקאית נתבעה על ידי לקוחות שהרגישו "שובע יתר על המידה", לאחר שצרכו מזון שהיה אמור להכיל 300 קלוריות וגילו שמדובר ביותר. שימו לב גם בהתנהגות כלפי העובדים שלכם –  הקפידו על מדיניות ברורה, שמקדמת הוגנות ומסבירה בבירור את הכללים וכיצד יטופלו מצבים קשים ספציפיים.

קבלו עזרה משפטית מוסמכת

לפני שאתם מוצאים את עצמכם שקועים בבוץ, ודאו כי עומד לרשותכם עורך דין מכובד ומושכל שייעץ לכם כיצד למנוע עניינים שעלולים להוביל לצרות משפטיות עבור העסק שלכם. זה צריך להיות הגורם אליו תפנו אם מתעוררות בעיות משפטיות פוטנציאליות, כשהמטרה היא להימנע מתביעה מבעוד מועד.

תזכורת אחרונה לסיום: אסור לוותר על ביטוח עסק קטן בשום אופן. זו השקעה שעשויה להשתלם מאוד בעתיד הקרוב או הרחוק.

 

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם