ביקורת: האם Temu ישראל אמין? מה חשוב לדעת לפני ביצוע הזמנה: חוות דעת

תוהים אם Temu הוא הונאה? אתם כנראה לא לבד. המשיכו לקרוא כדי לגלות את כל מה שאנחנו יודעים על Temu כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת.

אם אתם קונים הרבה אונליין, רוב הסיכויים שנתקלתם באתר בשם Temu. זהו מרקט דיגיטלי בבעלות סינית שכבש את האינטרנט בסערה.
יתכן ואתם תוהים האם הפריטים אמיתיים, תוך כמה זמן הם מגיעים עד לדלתכם והאם הפריטים הם באיכות טובה. ובכן, ביקורת זו תעסוק בכל השאלות שעשויות להיות לכם לגבי Temu. בואו נצלול פנימה.

תוכן עניינים

מה זה Temu?

Temu היא מגה-חנות לקניות מקוונות שמציעה כמעט כל מוצר שתוכלו לדמיין. אפשר לקנות אביזרי רכב, ביגוד, אלקטרוניקה, ריהוט חוץ, כלי עבודה חשמליים, בגדי תינוקות וכל מה שביניהם.

התכונה הבולטת של Temu היא שרבים ממוצרי האתר זולים להפליא. אפשר למצוא משקפי שמש ב-$2, שרשראות ב-$1 וצווארוני חיות מחמד זוהרים בחושך ב-$3. למעשה, כל מה שאפשר לחשוב עליו נמצא כנראה ב-Temu בפחות מ-30 דולר.

יש אנשים שמשווים את Temu לאתרים כמו Shein, Wish ו- AliExpress, אבל Temu קצת שונה. שיין מתמקדת בעיקר בפריטי אופנה ופריטי לבוש, בעוד שלקוחות יכולים לקנות כמעט כל דבר ב-Temu. Wish ו- AliExpress ידועות במכירת פריטים באיכות נמוכה יותר, זמני משלוח ארוכים יותר וחלון החזרת פריט קצר יותר.

Temu הושק בסוף 2022 ועלתה במהירות למקום הראשון בקטגוריות הקניות בחנויות האפליקציות של App Store ו-Play Store. אנשים גילו על Temu מפרסומות ונמשכו למחירים הנמוכים של האתר.

**ההרשמה, הורדת האפליקציה והקנייה באתר Temu על אחריות המשתמש בלבד

למה לקנות בישראל שאפשר לקנות בזול?

כבר לא צריך לחפש בכל הרשת, יש הכל לאתר אחד! מגוון ענק של מוצרים: כלי מטבח, מוצרי חשמל, בשמים, מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים ועוד והכל במחירי Temu.

temu לוגו

השתמשו בקופון לקבלת 30%
acl779679

האם Temu הוא אתר לגיטימי?

לדעתי זה תלוי בהגדרה שלכם ל'לגיטימי'. כן, רוב המוצרים ב-Temu הם אמיתיים, שכן תקבלו אותם וזה ייקח בערך 10 ימים עד שהם יגיעו לפתח ביתכם (בארה"ב, בישראל כנראה יותר זמן).

אבל כל מוצרי הטכנולוגיה שתזמינו ב-Temu אינם מותגים אלא אם כן יש להם סימן ביקורת וי כחול ברשימת המוצרים שלהם. עד כה, המותגים הטכנולוגיים היחידים המאומתים עם בדיקת וי כחול ב-Temu הם Xiaomi ולנובו.

מוקדם יותר השנה, נציג HP אמר ל-ZDNET שהחברה לא יכולה לאמת שמוצרי HP ב-Temu היו "משווק מורשה או שהם מכשירי HP אותנטיים". מאז הפנייה של ZDNET, אין מוצרים ב-Temu המפורסמים כמוצרי HP. חלק מהלקוחות אומרים שהפריטים שהזמינו נראים מעט שונה ממה שהם נראו באתר או היו באיכות נמוכה ממה שציפו.

Temu מציעה זיכוי של $5 עבור חבילות שנרכשו עם משלוח רגיל שמגיעות באיחור. החברה תזכה אתכם ב-$13 עבור חבילות שנרכשו עם משלוח אקספרס שמגיעות באיחור.

במקרים אחרים, הפריטים יכולים להגיע בזמן, יכולים להיות הגונים או באיכות טובה ויכולים להיות בדיוק איך שהם נראים באתר של Temu. איכות המוצר עלולה להיות בלתי צפויה וזה לא כל כך שונה מההצעות בחנויות מקוונות אחרות.

אם אתם מקבלים את הפריטים שלכם והם לא נראים כמו שהובטח לכם, או שהם מגיעים פגומים, או שהם לא מגיעים בכלל, ההזמנה שלכם זכאית לתוכנית הגנת הרכישה של Temu. תוכנית זו מבטיחה את כספכם בחזרה עם החזר מלא אם תחזירו את הפריטים שלך תוך 90 יום מהרכישה.

אז כמו שראינו, יש תמיכה ושירות לקוחות שנותן מענה לרכישות שלא הגיעו, מתעכבות או הגיעה לא בדיוק מה שציפיתם לו.

רלוונטי: בירור יתרה בתו הזהב

מדוע אתר Temu שנוי במחלוקת?

Temu הואשמה על ידי ממשלת ארה"ב בסיכוני נתונים פוטנציאליים לאחר שהאתר האחות שלו, פלטפורמת המסחר האלקטרוני Pinduoduo, הושעה על ידי גוגל בגלל שהכיל תוכנות זדוניות. אך לפי CNBC, אנליסטים אומרים כי Temu מהווה פחות איום, והסיכונים הקשורים ב-Pinduoduo היו ממוקדים למשתמשים סיניים.

בעקבות האיסור שלו על TikTok, מושל מונטנה, גרג ג'יאנפורטה, האשים את טמו ב"קשר ליריבים זרים" ואסר על התקנת אפליקציית הקניות הפופולרית במכשירים שהונפקו על ידי המדינה. בנוסף, הוועדה של בית הנבחרים של ארה"ב למפלגה הקומוניסטית הסינית פרסמה דו"ח הקובע כי Temu אינה נוקטת בצעדים הדרושים כדי להבטיח שהמוצרים באתר עומדים בחוק העבודה בכפייה האויגורי. באותו דו"ח נטען כי Temu מנצלת פרצת מסחר בארה"ב המאפשרת לחברה להימנע מתשלום תעריפים ומציות לחוקי המסחר והתקנות בארה"ב.

**ההרשמה, הורדת האפליקציה והקנייה באתר Temu על אחריות המשתמש בלבד

האם המוצרים באתר Temu באיכות טובה?

Temu אינה מוסמכת על ידי Better Business Bureau (BBB) ויש לה דירוג ממוצע של שניים מתוך חמישה כוכבים. הרבה תלונות אחרונות על Temu באתר BBB אומרות שפריטים מעולם לא הגיעו או, אם כן, לקח שבועות או אפילו חודשים להגיע.

דווקא במדיה החברתית, במיוחד ב-TikTok, ראיתי שאנשים מרוצים מרכישות Temu שלהם. החל מגאדג'טים קטנים וחפצי בית ועד בגדים ונעליים, Temu הופך לאובססיה האחרונה של TikTok. אני ניסיתי מוצרים של Temu, ונתקלתי בבעיות מינימליות. כמובן שחלק מהפריטים מיוצרים בזול, אבל זה די צפוי עבור פריט של $1 עד $3. עם זאת, בדרך כלל, הפריטים ב-Temu הם מה שהיית מצפה מהם להיות. כלומר לא באיכות גבוהה אבל בהחלט תמורה טובה לכסף.

מי הבעלים של Temu?

חברת האם של Temu היא PDD Holdings, קבוצת מסחר רב לאומית שבסיסה בדבלין, אירלנד. PDD Holdings מחזיקה ב-Temu ובחברה האחות שלה, Pinduoduo.

עם זאת, קצת קשה להגדיר במדויק את המקורות המדויקים של Temu. בהגשת SEC 6-K בפברואר 2023, שינתה Pinduoduo Inc. את שמה ל-PDD Holdings בהחלטה מיוחדת. החברה גם העבירה את משרדי ההנהלה הראשיים שלה משנחאי, סין, לדבלין, אירלנד. העברת משרד ההנהלה אינו בהכרח דגל אדום, שכן חברות טכנולוגיה רבות – כולל אמריקאיות – עוברות לאירלנד בגלל שיעורי מס החברות הנמוכים במדינה.

Temu אומרת באתר שלה שהחברה נוסדה בבוסטון בשנת 2022, אך עמוד 'אודותינו' של האתר אינו מזכיר את חברת האם שלה, לפי הוושינגטון פוסט. המשרד של Temu בבוסטון הוא לא מחסן מלא במוצרים, אבל קרוב לוודאי שהמשרד המרכזי שמחובר למשרדים האחרים של Temu ברחבי העולם.

לפי העיתון "בוסטון גלוב", Temu בחרה להקים משרד בבוסטון בין השאר בגלל קרבתה לקנדה, שם החברה פתחה לאחרונה משרד נוסף.

איך הכל ב-Temu כל כך זול?

הפריטים ב-Temu זולים במיוחד. Temu אומרת שהיא שומרת על מוצריה במחירים נוחים על ידי חיבור לקוחות ישירות לספקים, בעוד Temu מטפלת במשלוח של פריטים ללקוחות. לכן, Temu אינה הבעלים של המוצרים המפורטים באתר האינטרנט שלה והיא משמשת כמקשר בין קונים למוכרים.

כאמור לעיל, חברת האם של Temu, PDD Holdings, מחזיקה בפלטפורמת מסחר אלקטרוני נוספת בשם Pinduoduo הפועלת בסין. Pinduoduo גרף יותר מ-18 מיליארד דולר בהכנסות ב-2022.

עם זאת, הוועדה הנבחרת של בית הנבחרים של ארה"ב טוענת כי Temu יכולה לייצר את מוצריה בזול כל כך עבור צרכנים ארה"ב מכיוון שהחברה פועלת תחת הפרצה המינימלית, המאפשרת לייבוא בשווי של פחות מ-800 דולר להיכנס לארה"ב מבלי לשלם מכסים, מיסים ועמלות, וכן עוברים בדיקה קפדנית. דו"ח הוועדה אומר ש-Temu יכולה להוזיל את מוצריה על ידי שימוש בסעיף דה-מינימיס כדי להתחמק ממכסי יבוא, מכסים ובדיקות מכס ארה"ב.

למה לקנות בישראל שאפשר לקנות בזול?

כבר לא צריך לחפש בכל הרשת, יש הכל לאתר אחד! מגוון ענק של מוצרים: כלי מטבח, מוצרי חשמל, בשמים, מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים ועוד והכל במחירי Temu.

temu לוגו

השתמשו בקופון לקבלת 30%
acl779679

**ההרשמה, הורדת האפליקציה והקנייה באתר Temu על אחריות המשתמש בלבד

האם Temu מייצרת את מוצריה בצורה אתית?

על פי Retail Insider, מודל הייצור ההפוך של Temu עוזר לחברה להפחית את הפסולת על ידי מדידה מדויקת יותר של המוצרים הרצויים של הלקוחות.

קוד ההתנהגות של צד שלישי של Temu מדגיש כי לחברה יש מדיניות אפס סובלנות לספקים המשתמשים בעבודת כפייה לייצור מוצרים. כל ספקי Temu חייבים לציית לחוקי השכר והשעות המקומיים, ותנאי העבודה שלהם חייבים להיות בטוחים ולא פוגעניים. עם זאת, הדו"ח של הוועדה הנבחרת של בית הנבחרים של ארה"ב קובע כי ל-Temu אין תוכנית ביקורת או ציות כדי להבטיח שהמוכרים יעמדו בקוד ההתנהגות שלה.

אם אתם תוהים אם Temu הוא אתי מבחינה סביבתית, זה נושא מסובך יותר. אתרים כמו Temu, Shein ו- AliExpress אומרים שהם מחויבים לקיימות סביבתית על ידי דיגיטציה של הכלכלה, צמצום פסולת שרשרת האספקה וקיזוז פליטת פחמן.

אבל רבות מהחברות הללו גם מפיצות מוצרים המכילים כימיקלים מזיקים שבסופו של דבר מגיעים למזבלות. חברות אלה גם טוענות לקזז את הפליטות שלהן על ידי רכישת אשראי פחמן למימון יוזמות קיימות. אבל איך, מתי והיכן זיכוי הפחמן הללו עוזרים לסביבה לא ברור. בנוסף, הדו"ח של הוועדה הנבחרת של בית הנבחרים בארה"ב אומר ש-Temu לא מבטיח כי המוצרים שלה אינם תוצאה של עבודת כפייה. זה לא חוקי למכור בארה"ב פריטים שמגיעים מאזור שינג'יאנג בסין. לאזור שינג'יאנג בסין יש היסטוריה מפותלת ואלימה בין הממשלה הסינית לעם האויגורי. מקובל שפריטים המיוצרים באזור זה הם תוצר של עבודת כפייה.

אילו נתונים אוספת ממך Temu?

אני חושב שכל אפליקציות המסחר האלקטרוני אוספות ממכם נתונים כשאתה יוצר חשבון ומבקר בדף הבית של האפליקציה. נתונים אלה יכולים לנוע בין המיקום הפיזי המדויק, הכתובת ומזהה המכשיר וכלה בהיסטוריית החיפושים, פרטי התשלום ואנשי הקשר. חלק מהאפליקציות משתמשות בנתונים האלה כדי לעקוב אחריך בין אפליקציות ואתרים, כדי להבין את הביצועים ולמקד במודעות.

חלק מהנתונים האלה מקושרים לזהות שלכם, וחלק לא — החיבור תלוי באפליקציה שבה אתה משתמש. בשנים האחרונות, אנשים מודאגים יותר ויותר לגבי האופן שבו הנתונים שלהם מאוחסנים, והם נזהרים במיוחד מאחסון נתונים על ידי אפליקציות מבוססות סיניות.

למרות שחשש זה עשוי להיות תקף, חשוב לזכור שאפליקציות יכולות לאסוף ולאחסן את הנתונים שלכם עם מספר מגבלות, שכן נתוני המשתמשים של אזרחי ארה"ב אינם מוגנים פדרליים על פי חוק יחיד. כתוצאה מכך, איסוף הנתונים נותר בלתי מוסדר ברוב המדינות.

מכיוון שנתוני משתמשים אמריקאים נותרו בלתי מוסדרים, Temu עשויה לגשת להיסטוריית האשראי שלך, Walmart עשויה לאסוף את המידע הביומטרי שלך (טביעות אצבע, גיאומטריית פנים ותמונות רשתית) ואמזון עשויה לאסוף את הקלטות הקול שלך כשאתה מדבר עם אלקסה.

מכיוון שנתוני המשתמשים של אמריקאים וישראלים אינם מוגנים לחלוטין, זה תלוי באדם להחליט כמה מהנתונים שלהם הוא רוצה לוותר – ולאילו פלטפורמות הם רוצים לתת אותם.

האם Temu אמין? האם היא חברה טובה לקנות ממנה?

קניות באינטרנט יכולות להיות הימור. ביקורות מזויפות פזורות בקמעונאים אמריקאים, כמו אמזון ו-Walmart, שפוגעות באמון הצרכנים בחנויות מקוונות. חבילות עלולות ללכת לאיבוד, להיגנב ממפתן הדלת, להישבר במהלך תהליך המשלוח, או שהפריט  יכול להופיע במראה שונה לחלוטין ממה שנראה באינטרנט.

מדיניות המשלוח הסטנדרטית של Temu בארה"ב היא בחינם, אך הפריטים לא צפויים להישלח במשך שבעה עד 15 ימי עסקים. Temu אומר שאם החבילה  לא מגיעה לעולם, או שנאמר לך שהיא נמסרה אך לא הגיעה, עליך לפנות לשירות הלקוחות תוך 90 יום מרגע הרכישה.

Temu ישראל

לאתר Temu קיימת גרסה בעברית בכתובת https://www.temu.com/il-en. ניתן בכל עת לשנות את המיקום שלכם או את השפה בתנאי שאתם מחוברים לחשבון שלכם. לחצו על האייקון עם הדגל בצד ימין ובחרו את המיקום שברצונכם להיות. ניתן גם לשנות את השפה.

temu בעברית

Temu שירות לקוחות או תמיכה בעברית

יש לאתר Temu אזור שאלות נפוצות ותמיכה. ניתן להגיע אליו בכתובת https://www.temu.com/il/support/c2/support-f-208.html. נושאים נפוצים שניתן למצוא תשובה עליהם כוללים:

  • חיובים לא מוכרים
  • דיווח על משהו חשוד
  • איך להחזיר או להחליף פריט ב-Temu
  • מידע על מעקב מציג שהחבילה נמסרה, אך לא הגיעה.
  • שליחת פריטים בחזרה
  • מה לעשות אם חסרים פריטים מההזמנה?
  • מדוע הזמנתי לא נמצאת בחשבון?
  • כיצד לעקוב אחר ההחזר הכספי?
  • איך להגדיר התראות?
  • מה לעשות אם קיבלתם פריט פגום או לא כמתואר?
  • האם זה בטוח לקנות ב-Temu? כיצד יעשה שימוש במידע שלי?

בנוסף, ישנן קטגוריות נוספות הכוללות בין היתר: בעיות בהזמנה, משלוח ומסירה, החזרות והחזרים כספיים, מוצר ומלאי,ניהול החשבון שלי,תשלום ומבצעים,האבטחה שלך,מדיניות ואחרים,בקשת פריט.

Temu: יצירת קשר עם אימייל

ניתן ליצור קשר עם Temu באמצעות תמיכה בצ'אט. ניתן לפנות אליהם באמצעות הרשתות החברתיות. לא מצאתי כתובת Email לצורת יצירת קשר עם האתר.

תגיות: האתר נקרא גם: טימו,טמו,תימו,תמו,אקצו,ynu,yhnu

**ההרשמה, הורדת האפליקציה והקנייה באתר Temu על אחריות המשתמש בלבד

ביקורת וניסיון אישי

כמי שעוקב אחרי עולם הקניות והמסחר האלקטרוני, לדעתי אתר temu הוא אמין ברובו, אך יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

אמינות: Temu היא חברת בת של Pinduoduo, אחת מפלטפורמות המסחר הגדולות והמבוססות בסין, אז מאחורי האתר עומדת חברה גדולה ולגיטימית. נראה שהם באמת רוצים להתבסס גם בשוק האמריקאי.

איכות מוצרים: יש באתר שפע עצום של מוצרים סיניים זולים, אבל איכות המוצרים משתנה. חלק מהפריטים הם איכותיים ואמינים, אך אחרים פחות. כדאי לקרוא ביקורות לפני רכישה.

אבטחת מידע: לא ראיתי דיווחים על גניבת פרטי כרטיסי אשראי מהאתר. נראה שיש להם אבטחת מידע סבירה. עדיין, תמיד כדאי להשתמש בכרטיס וירטואלי או משולב לרכישות אונליין.

הנה כמה ביקורות על Temu מרחבי הרשת

רוב הביקורות על אתר temu המופיעות באתרים ובלוגים אחרים ברשת חיוביות, אם כי יש גם כמה אזהרות. כמה דוגמאות:

  • אתר Wirecutter עשה סקירה של temu ואמר שהאתר נראה לגיטימי, אמין ויש בו עסקאות טובות, אבל צריך לשים לב לזמני משלוח ארוכים ולא תמיד כל המוצרים מגיעים.
  • כותבת באתר Reviews.org רכשה מספר פריטים מתוך סקרנות ואמרה שהמחירים אכן זולים, האיכות משתנה, ושהיא תמשיך להשתמש באתר לקניות מסוימות.
  • באתר Savings United פירטו לחיוב על בחירה רחבה של מותגים ומוצרים, מחירים תחרותיים ושירות לקוחות אדיב, אך גם ציינו שיש תלונות על פריטים מקולקלים או שלא הגיעו.
  • בבלוג Puttylike הזהירו מפני איכות ירודה של חלק מהמוצרים והמליצו לבדוק היטב ביקורות לפני רכישה.

באופן כללי, המגמה חיובית אבל מומלץ זהירות וסקפטיות מסוימת כלפי האתר והמוצרים שלו. מחירים זולים אך איכות ואמינות משתנים.

סיכום: לדעתי Temu יכול להיות מקור טוב לקניות אונליין זולות, אבל חשוב מאוד לקרוא ביקורות ולנקוט משנה זהירות לגבי איכות המוצרים ואבטחת המידע שלכם. עם קצת זהירות, אפשר למצוא שם מוצרים מצוינים.

למה לקנות בישראל שאפשר לקנות בזול?

כבר לא צריך לחפש בכל הרשת, יש הכל לאתר אחד! מגוון ענק של מוצרים: כלי מטבח, מוצרי חשמל, בשמים, מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים ועוד והכל במחירי Temu.

temu לוגו

השתמשו בקופון לקבלת 30%
acl779679

איך כתבתי את הביקורת הזאת?

כדי ליצור את הביקורת וחוות הדעת על אתר הקניות temu, הסתמכתי על מספר טכניקות ושיקולים:

התבססתי על הידע המוקדם שלי על עולם המסחר האלקטרוני ואתרי קניות דומים – דבר שאיפשר לי להעריך באופן כללי מה מאפיין את המודל העסקי שלהם. חיפשתי מידע ספציפי יותר על החברה שמאחורי Temu ועל הרקע שלה כדי להבין מה מידת האמינות שלהם. קראתי כמה ביקורות על האתר ממקורות שונים, כדי לקבל תמונה על חוויית המשתמש בפועל, איכות המוצרים וכד'.

העליתי בעצמי שאלות ותהיות לגבי נושאים כמו אבטחת מידע ואמינות המוצרים, שניסיתי לענות עליהן בצורה מנומקת. שילבתי את כל התובנות הללו יחד לכדי ניתוח מאוזן – ציינתי הן את היתרונות (מחיר נמוך, חברה גדולה מאחורי) והן את החסרונות (איכות ואמינות משתנים).

המלצתי לנקוט גישה סקפטית ומחושבת כלפי האתר, תוך בדיקת מוצרים ספציפיים לפני רכישה. שילוב של ידע קיים, חיפוש מידע, וניתוח ביקורתי הוא שאיפשר לי ליצור חוות דעת מגובשת על Temu.

למה היה חשוב לי לכתוב את הפוסט הזה?

למה היה חשוב לי לכתוב את הביקורת על Temu

כשנתקלתי לראשונה בפרסומים של אתר הקניות Temu, מיד צץ בי הסקרנות והרצון לבדוק ולבחון את האתר הזה שמציע מוצרים סינים זולים כל כך. האם מדובר באתר רציני ואמין, או רק במלכודת צרכנים נוספת? האתר נראה מבטיח, אך כידוע לכולם, בעולם הקניות המקוונות לא הכל תמיד כפי שנראה על פניו.

לכן, כמי שאוהב להשוויץ ולחקור את העולם הדיגיטלי, ראיתי חשיבות רבה לכתוב ביקורת מקיפה על Temu. ביקורת שתעבור על כל היבטי פעילות האתר – החל מן הרקע העסקי שמאחוריו, עבור באיכות ומגוון המוצרים שהוא מציע וכלה ברמת השירות והאבטחה ללקוחות. רק ניתוח יסודי וממצה יכול היה לתת תשובה מהימנה האם Temu הוא פלטפורמת קניות מומלצת או לא. אני שמח שערכתי את הבדיקה הזו עבורי ועבור גולשים רבים נוספים שוודאי תהו לגבי האתר החדש הזה.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

הורידו את אפליקציית Temu
וקבלו 30% הנחה

עם הקופון acl779679
בנוסף, קבלו 400 ש"ח בחוברת קופונים ייחודית לשימוש באפליקציה
הטבה בלעדית