רפורמת החשמל החדשה

מי שעדיין לא מודע אן מכיר את רפורמת החשמל החדשה – כדאי לו להיכנס לעניינים. רפורמת החשמל החדשה היא מהלך חשוב ומשמעותי מאוד במדינה שלנו, שיכול להביא לתוצאות נהדרות במהלך השנים הבאות, וכבר כיום אנחנו יכולים להתחיל לקצור את הפירות שלו. במאמר זה נסביר לכם את כל מה שצריך לדעת על רפורמת החשמל החדשה, ספקי חשמל שלוקחים בה חלק, איך אפשר להתחבר אליה ומה כדאי לשקול לפני שמצטרפים. כל המידע ממש כאן.

תוכן עניינים

רפורמת החשמל הישנה – איך זה עבד?

במשך שנים רבות, במהלך הרפורמה הישנה, לחברת החשמל היה סטטוס של מונופול בכל תחומי והיביטי אספקת החשמל בארץ. היא שלטה באופן בלעדי על הייצור, האספקה ללקוחות מכל הסוגים, וכן גם על ההולכה והתשתיות. מצב זה הוביל לכך שלא הייתה תחרות כלל המגזר הזה – אך רפורמת החשמל החדשה נכנסה בכדי לשנות את העניין.

מהי בעצם רפורמת החשמל החדשה?

רפורמת החשמל החדשה, אשר הושקה בשנת 2018 ולפי התחזיות עתידה להימשך פחות או יותר 8 שנים מתייחסת למספר אלמנטים חשובים ומשתמשת בהם בכדי להתפתח. אבל המרכזי מביניהם הוא להסיר את מונופול חברת החשמל מאספקת החשמל לישראל ופתיחת השוק לתחרות בין ספקי חשמל פרטיים, תחרות שתהיה הרבה יותר חופשית ומאפשרת עבור הצרכנים. כיום נמצאים מעל ל-40 ספקי חשמל בשוק הפתוח, כל אחד מציע שירות מעט שונה מהאחר, וכך הלקוחות יכולים ליהנות מתחרותיות ומחירים אטרקטיביים. מטרותיה של רפורמת החשמל החדשה, הן בין השאר:

  • לקדם התייעלות אנרגטית בישראל
  • לעודד שימוש באנרגיה ירוקה ולשמור על הסביבה (על ידי שימוש בגז טבעי)
  • להבטיח פיתוח כלכלי במדינה
  • להשיא את תועלת הצרכנים
  • ליצור שוק חשמל תחרותי

למי מתאימה רפורמת החשמל החדשה?

רפורמת החשמל החדשה מתאימה לכל מי שמחפש לעבור מסלול חדש שיכול להיות משתלם יותר אצל ספק חשמל אחר מהאחד בו הוא משתמש כיום. כולנו כמובן זקוקים לחשמל בשנת 2024, ועל כן בכדי לחסוך כסף ולקבל אותו עם תנאים משודרגים, ניתן לבצע סקר שוק נרחב ולהבין מי מבין ספקי חשמל הקיימים כיום בשוק יכולים להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר ואף לחסוך לכם כסף כל חודש. כאמור ישנם יותר מ-40 ספקי חשמל כיום בישראל, ותוכלו לבחור מביניהם את מי שיציע לכם את העסקה הטובה ביותר. 

לכל אחד מהספקים קיימים מסלולים שונים מהם ניתן לבחור את המסלול המשתלם ביותר עבורכם. באתרי הספקים וברחבי האינטרנט קיימים מחשבונים רבים היכולים לבצע סימולציה עבורכם איזה ספק הכי מתאים עבורכם לפי השימוש הנוכחי שלכם בחשמל.

איך מתחברים אל רפורמת החשמל החדשה?

בכדי להתחבר אל רפורמת החשמל החדשה, תצטרכו מונה חכם של חשמל, שמסוגל להעביר שידור של כמות הצריכה שלכם מרחוק. כך תוכלו בעצם לרכוש חשמל מחברות אחרות. המונה הנ״ל צריך להיות רשום אצל חברת ניהול המערכות ׳נגה׳, שתאפשר לחברות המספקות חשמל לרכוש אותו וכן לספק את החשמל הנצרך במקום. ללא המונה הנ״ל לא תוכלו לקבל את החשמל הנצרך בביתכם.

חברת החשמל התחילה לפרוס את המונים החכמים לכלל לקוחותיה אבל זה עלול לקחת זמן. יש אפשרות להזמין מונה חכם בעצמכם בעלות של 200-300 ש"ח.

לאחר החיבור למונה חכם, יש להמתין חודש אחד לפחות לפני שמתחברים לאחד מהספקים החדשים על מנת לוודא שמונה קורא את החשמל באופן תקין.

כמה עולה להתחבר רפורמת החשמל החדשה

 המעבר אינו עולה כסף (חוץ מאשר המונה החכם, במקרים מסויימים) המחיר שתשלמו עבור החשמל כחלק ממעבר אל רפורמת החשמל החדשה ישתנה מספק לספק. היופי הוא שיש מגוון של ספקי חשמל שנותנים שירות כחלק מהרפורמה, אז תוכלו לבצע סקר שוק אצל מגוון ספקי חשמל שונים ולהחליט מי מהם מציע מסלול אשר משתלם יותר עבורכם. ספקי חשמל גדולים ומוכרים לוקחים חלק ברפורמה הזו, אז כדאי לקרוא עליהם ועל המסלולים שהם מציעים לפני שמחליטים עם אילו ספקי חשמל נבחר. כל הרעיון ברפורמה זו הוא שתוכלו לבצע את ההחלטה בעצמכם ויהיו לכם אופציות מהן תוכלו לבחור ממי לרכוש את החשמל. ישנן פלטפורמות ייעודיות באינטרנט שמטרתן לעזור לכם, הלקוחות, להשוות בין ספקי חשמל שונים, להבין מה הם מציעים לכם ועם איזה ספק הכי כדאי לכם לחתום. ישנן אף פלטפורמות שעוזרות ללקוחות להחליף בין ספקי חשמל מבלי שהם יצטרכו להתעסק עם הבירוקרטיה – כך שבאמת כל מה שנותר לעשות הוא להתרשם מהמצבעים השונים ולבצע את ההחלטה הנכונה עבורכם.

רלוונטי: כמה עולה קוט"ש?

איזה ספקי חשמל קיימים?

להלן רשימה חלקית של ספקי חשמל מובילים

  • אמישראגז חשמל
  • פזגז חשמל
  • סלקום אנרג'י – סלקום חשמל
  • אלקטרה פאוור – אלקטרה חשמל
  • אסקו ישראל – esco Israel
  • פרטנר פאוור Partner Power
  • בזק חשמל
  • HOT חשמל – הוט אנרג'י

כל ספק מהרשימה מציעה מבחר מסלולים מוזלים לצריכת חשמל בהתאם למאפיינים שונים. בנוסף, אם אתם כבר מנויים לשירותים אחרים אצל הספק (כגון טלוויזיה, אינטרנט, פלאפון) תוכלו לצפות להטבות אפילו יותר שוות.

יכול לעניין:

לסיכום, האם כדי לעבור לספק אחר במסגרת הרפורמה?

רפורמת החשמל החדשה הושקה בשנת 2018, ומאז מחוללת שינויים רבים במגזר הציבורי בכל הנוגע לצריכה חשמל. בעזרת הרפורמה, נפתח שוק שלם של ספקי חשמל המציעים אספקת חשמל לתושבי ישראל, ובשל ריבוי הספקים נוצרה תחרות שמביאה יתרונות רבים לצרכנים. בכדי להתחבר אל הרפורמה החדשה תצטרכו לוודא שיש לכם מונה של חברת ׳נגה׳ האחראי על שידור החשמל מרחוק, ובעזרתו תוכלו לרכוש חשמל מכל ספק שרק תרצו במחירים אטרקטיביים.

אני חושב, שהרפורמה היא התקדמות מצויינת ופותחת את השוק לתחרות וזו הזדמנות שלנו הצרכנים להשיג תנאים טובים. לא רואה מניעה מכל אחד לעבור לספק אחר שהוא לא חברת החשמל. יש לציין כי חברת החשמל עדיין זו שתספק את החשמל וגם תפתור תקלות אם יהיו, הספקים החדשים רק אחראים על התמיכה והחיוב.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם