איזה כסף משתמשים בניו זילנד?

תארו לעצמכם הלם תרבות קטן של מטייל כאשר הוא נכנס לחנות קטנה ומוזרה, באוקלנד, ומקבל כסף צבעוני עם עיצוב ציפור עליו. זהו הדולר הניו זילנדי, או "דולר קיווי", כפי שיש המכנים אותו בחיבה. לא רק שהמטבע המקומי הוא יצירת אמנות תוססת, אלא שהוא גם מדבר רבות על המורשת הייחודית והעשירה של ניו זילנד.

רלוונטי: איפה מומלץ לקנות יורו? | איפה מומלץ לקנות דולרים בזול

כסף בניו זילנד

לפלא הפולימרי הזה יש את תחילתו הצנועה בשנת 1967, כאשר המדינה החליטה לבצע דה-עשרוני במערכת המטבע שלה ולהיפרד מהלירה הניו זילנדית. עם זאת, ייחודו של הדולר הניו זילנדי טמון לא רק בהיסטוריה שלו, אלא גם באלמנטים העיצוביים המושקעים. אלמנטים אלה נועדו לשפוך אור על התרבות המאורית הילידית, הכוללת חי וצומח מקומיים.

רלוונטי: איפה לקנות מט"ח? | מטבעות זרים נוספים

מאפיינים בולטים של שטרות אלה כוללים חלונות שקופים והולוגרמות, המשלבים טכנולוגיה ואסתטיקה. תכונות אלה הן לא רק פינוק לעיניים, אלא הן גם שם למטרה: להוסיף שכבות מרובות של אבטחה. צעדים אלה מקשים מאוד על זיוף, יתרון המעיד על מחויבותה של ניו זילנד להבטיח אמון במערכת המוניטרית שלה.

העריכים בשימוש נעים בין 5 ל -100 שטרות דולר, שכל אחד מהם מתאר היבטים שונים של התרבות והמגוון הביולוגי של המדינה. לדוגמה, שטר של 5 דולר מציג את סר אדמונד הילרי, שכבש את האוורסט האדיר, ופינגווין צהוב עיניים נדיר, יליד המדינה. כאשר בוחנים את מקביליהם בשקל הישראלי, שער החליפין הנוכחי עומד על כ-2.31 שקלים חדשים לדולר ניו זילנדי אחד. עם זאת, שיעור יכול להשתנות בהתאם לתנאי השוק, אשר, בתורו, מושפעים מגורמים כלכליים שונים.

סיפורו של הדולר הניו זילנדי משקף את זהותה של המדינה – מיזוג של מסורת וקדמה טכנולוגית. כאשר אנו חוקרים את הכסף המשמש בחלקים שונים של העולם, כגון הפיליפינים, היעד הבא שלנו, הבנה זו של התרבות וההיסטוריה של מדינה באמצעות המטבע שלה ממשיכה להתפתח.

הזמנת דולר ניו זילנדי אונליין לנתב"ג

צריכים דולר ניו זילנדי לניו זילנד? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג