באיזה כסף משתמשים בבוסניה והרצגובינה?

המטבע המתפקד כמכרז הלאומי של בוסניה והרצגובינה ידוע בשם מארק ההמרה הבוסני (BAM). הוא ייחודי מסיבה מעניינת, הוא יושב על צומת דרכים אקסקלוסיבי שבו ההשפעות המזרחיות והמערביות מתמזגות, בדיוק כמו ההיסטוריה והתרבות העשירות של האומה. היבט זה עיצב את מראה המטבע, חיוני להבנת הכלכלה של בוסניה והרצגובינה.

רלוונטי: האם לקנות יורו היום? | היכן קונים דולרים?

מערכת מטבע ייחודית: מארק בוסני להמרה

הסימן הבוסני להמרה, שהוצג בשנת 1998, החליף את דינר בוסניה והרצגובינה, קונה קרואטית ודינר רפובליקה סרפסקה לאחר סיום מלחמת בוסניה. מטבע חדש זה סיפק בסיס יציב לרפורמה כלכלית ולפיתוח. באופן מדהים, ה- BAM מוצמד לאירו בשער חליפין קבוע, ומספק יציבות כלכלית איתנה, בדומה למדינות בגוש האירו למרות שבוסניה והרצגובינה אינה חברה באיחוד האירופי.

רלוונטי: איפה קונים מט"ח? | מטבעות זרים נוספים

רקע היסטורי ורפורמת מטבע

שינוי המטבע היה יותר ממיתוג מחדש פשוט; היא היוותה צעד משמעותי לקראת נורמליזציה לאחר שנים של סערה כלכלית וסכסוך. שמירה על קשר הדוק לאירו סייעה לבוסניה והרצגובינה לשמור על אינפלציה נמוכה ולספק מידה מסוימת של יציבות בזמנים של חוסר ודאות, הד למדיניות המוניטרית של ירדן שנידונה קודם לכן.

ערכי מטבע ועיצובים

עיצוב מטבע הוא תמיד השתקפות מרתקת של הזהות והתרבות של אומה. בצד אחד של השטרות תוכלו למצוא דמויות בולטות מההיסטוריה הבוסנית וההרצגובינאית, ואילו בצד השני מתוארים מבנים בעלי משמעות תרבותית המשמשים כסמל למורשת האדריכלית הבוסנית. לדוגמה, שטר 100 BAM מציג את דיוקנו של איוון פרניו ג'וקיץ', דמות היסטורית המסייעת לקידום התרבות, הספרות והפוליטיקה הבוסנית. הסיפורים מאחורי תכונות אלה אכן שובי לב.

שמירה על יציבות המטבע

בהתחשב בהיסטוריה המורכבת של בוסניה והרצגובינה, שמירה על מטבע יציב ואמין חשובה להפליא ליציבות כלכלית. במהלך השנים, הבנק המרכזי של בוסניה והרצגובינה ניהל ביעילות את הסימן להמרה. יציבות זו חיונית ליחסי הסחר, במיוחד עם שותפות מפתח באיחוד האירופי, אימוץ עתיד שבו כלכלת בוסניה והרצגובינה עשויה להצטרף לשורות אלה שאימצו את האירו היא אפשרות מפתה.

הזמנת מארק סחיר בוסני אונליין לנתב"ג

צריכים מארק בוסני? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג