באיזה כסף משתמשים בסינגפור?

לעתים קרובות מהוללת כמעצמה כלכלית בדרום מזרח אסיה, הכלכלה הגלובלית והמגוונת של סינגפור נתמכת על ידי מגזרים פיננסיים וניהול עושר חזקים. במרכז עוצמתה המסחרית של סינגפור נמצא הדולר הסינגפורי (SGD), שיש לו נוכחות משמעותית בשוקי הסחר הבינלאומי והמט"ח.

רלוונטי: האם לקנות יורו היום? | היכן קונים דולרים?

הדולר הסינגפורי: היסטוריה ותכונות

ה-SGD הוקם ב-1967, שנתיים לאחר שסינגפור קיבלה עצמאות. השטרות והמטבעות הצבעוניים במחזור נותנים קריצה להיבטים הרב-תרבותיים של האומה ומייצגים היטב את המגוון התרבותי וההיסטוריה העשירה של סינגפור. המרליון, יצור מיתולוגי המסמל את מקורותיה של סינגפור ככפר דייגים וכעיר ים, מפאר לעתים קרובות את עיצובי המטבע של סינגפור.

רלוונטי: איפה קונים מט"ח? | מטבעות זרים נוספים

המדיניות המוניטרית ומערכת שער החליפין של סינגפור

הרשות המוניטרית של סינגפור (MAS) לא רק מנפיקה SGD אלא גם שולטת במדיניות המוניטרית. באופן מוזר, בניגוד למדינות רבות המכוונות לאינפלציה או לריבית, המכשיר העיקרי של MAS למדיניות מוניטרית הוא ניהול שער החליפין. גישה ייחודית זו מבטיחה ייסוף יציב ומבוקר של SGD מול סל מטבעות של שותפות הסחר והמתחרות העיקריות של סינגפור.

אמצעי ביטחון בשטרות דולר סינגפורי

שיפורי אבטחה יזומים ממלאים תפקיד משמעותי במטבע של סינגפור. תכונות רציפות כגון דיוקן מובלט, רישום תמונה, אפקטי הדפסה מיוחדים והולוגרפיה מוסיפות ביטחון פנימי לשטרות דולר סינגפורי, מה שהופך אותם לקשים לזיוף אך קלים לאימות.

בחינת הנושא "באיזה כסף משתמשים בירדן?" שתידון בהמשך מגלה ניגוד מעניין במדיניות המוניטרית הננקטת באזורים שונים אלה.

אישים בולטים במטבע הסינגפורי

השטרות האחרונים בסדרת הדיוקנאות כוללים דיוקן של מר יוסוף בן אישאק, נשיאה הראשון של סינגפור, המסמל את התקדמות האומה מאז עצמאותה. תווים אלה נושאים גם את הנושא של "ונדה מיס ג'ואקים", המסמל את החיוניות והמגוון של האומה.

הזמנת דולר סינגפורי אונליין לנתב"ג

צריכים דולר סינגפורי? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג