איזה כסף משתמשים בפינלנד?

הסתיו העדין של פתיתי השלג, חיזיון מדהים של אגמים קפואים ואנשים העוסקים בפעילות חורף; סצנה טיפוסית מפינלנד. בתוך האווירה הקסומה הזו, העסקאות היומיומיות שופכות אור על מטבע מסקרן: האירו. כאחת הכלכלות הגדולות בעולם המשתמשות באירו כצורת המטבע הרשמית שלה, המערכת המוניטרית הפינית מציעה תובנות מרתקות.

רלוונטי: איפה מומלץ לקנות יורו? | איפה מומלץ לקנות דולרים בזול

כסף בפינלנד

האירו אומץ כמטבע הרשמי של פינלנד ב-1 בינואר 2002, והחליף את המרקקה הפינית שהייתה במחזור במשך יותר ממאה שנה. המעבר למטבע מאוחד של האיחוד האירופי נתפס כהתקדמות כלכלית משמעותית, המאפשרת סחר ותיירות חוצי גבולות קלים יותר בתוך אירופה. עם זאת, היא גם הציבה מערכת ייחודית של אתגרים מכיוון שהפינים נאלצו להסתגל לאמצעי חדש של הקצאת ערך לסחורות ושירותים.

רלוונטי: איפה לקנות מט"ח? | מטבעות זרים נוספים

מטבעות אירו פיניים

למרות שכל שטרות האירו זהים ללא קשר למדינה, מטבעות האירו הפיניים נושאים את החותם הייחודי של האומה בצד האחורי. מטבעות האירו 1 ו-2 כוללים פטל ענן, פרי נורדי ושני עלי קלאודברי, בעיצוב של ריימו היינו. הכתובת "Suomi Finland" מסמלת את הזהות הדו-לשונית של פינלנד. מטבעות בעלי ערך קטן יותר נושאים את האריה הפיני בפרופיל הנכון מוקף בשנת ההנפקה וקבוצה של מספרים המתייחסים למקומו של המטבע בתהליך ההטבעה. למטייל הישראלי, מטבעות אלה מספקים מזכרות חדשניות, בערכים הנעים בין 0.01 אירו (כ-0.04 שקלים) ל-2 אירו (כ-7.5 שקלים).

השילוב של היסטוריה, מגע אמנותי וסמל לאיחוד כלכלי הופכים את השימוש באירו בפינלנד להיבט ייחודי בנוף המוניטרי העולמי. כפי שנדון קודם לכן עם הפרנק השוויצרי וכפי שנבין בהמשך עם הדולר הקנדי, המטבע של כל מדינה מספר סיפור ייחודי, המשקף את המסע התרבותי והכלכלי שלה.

מחפשים מלון?

 

הזמנת יורו לפינלנד אונליין לנתב"ג

צריכים יורו לפינלנד? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג