באיזה כסף משתמשים באסטוניה?

כסף בשימוש באסטוניה

אסטוניה, מדינה בלטית קטנה בצפון אירופה, עברה מקרון האסטונית ליורו בשנת 2011, והצטרפה לגוש האירו. שינוי זה נבע משאיפתה של המדינה ליציבות כלכלית וצמיחה, אם כי היא נתקלה באתגרים משמעותיים, כגון ניהול האינפלציה והסתגלות לתקן מטבע חדש.

יורו באסטוניה

אימוץ האירו באסטוניה סימל את השתלבותה העמוקה יותר של המדינה באיחוד האירופי. המעבר מקרון לאירו הביא עמו יתרונות כמו קלות סחר, משיכת השקעות ומזעור סיכוני מטבע. עם זאת, המהלך לא היה חף ממכשולים. המדינה נאלצה לנהל בקפדנות את שיעורי האינפלציה ואת המשמעת הפיסקלית כדי לעמוד בדרישות הכניסה לגוש האירו.

יכול לעזור: איפה מומלץ לקנות יורו? | איפה מומלץ לקנות דולרים?

שטרות ומטבעות

באסטוניה, שטרות ומטבעות מסתובבים כמו במדינות אחרות בגוש האירו. השטרות מתארים דימויים ארכיטיפיים הקשורים למורשת האמנותית והתרבותית של אירופה. הם אינם מייצגים בניינים או גשרים מסוימים ממדינות ספציפיות. זאת בניגוד למטבעות יורו הנושאים עיצוב משותף המצוין באחד מצדדיו ועיצוב לאומי ספציפי בצד השני.

רלוונטי: איפה קונים מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

המרת מטבע

החלפת כסף באסטוניה היא תהליך פשוט עם אפשרויות שונות זמינות. שירותי המרת מטבע נמצאים בבנקים, סניפי דואר ומשרדי חלפנות ייעודיים. ראוי לציין כי בעוד מקומות מסוימים אינם גובים עמלה עבור המרת מטבע, הם עשויים שלא להציע את המחירים התחרותיים ביותר.

הזמנת אירו לאסטוניה אונליין לנתב"ג

צריכים אירו לאסטוניה? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

השפעה כלכלית

האירו סיפק בסיס כלכלי יציב לאסטוניה. הבנק המרכזי האסטוני (Eesti Pank) אחראי לשמירה על יציבות זו, ופועל לצד הבנק המרכזי האירופי לביצוע המדיניות המוניטרית. יחד, הם מבטיחים צמיחה כלכלית בת קיימא עבור אסטוניה. כפי שחקרנו, ניהול מטבעות לאומיים משחק תפקיד משמעותי בכלכלה של כל מדינה.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג