באיזה כסף משתמשים בדרום אפריקה?

כסף בשימוש בדרום אפריקה

לאומת הקשת, כפי שנהוג לכנות את דרום אפריקה, יש כלכלה תוססת למדי עם מערכת מוניטרית מגוונת. המטבע הרשמי הוא ראנד דרום אפריקאי, מקוצר כמו ZAR, על שם Witwatersrand, אזור עם שפע של זהב ליד יוהנסבורג.

ראנד דרום-אפריקאי

הראנד הדרום אפריקאי הוצג בפברואר 1961, בערך באותה תקופה בה קיבלה דרום אפריקה עצמאות מהממלכה המאוחדת. הוא מתגאה בעיצובים ייחודיים המשקפים את התרבות העשירה, ההיסטוריה והמגוון הביולוגי של המדינה. סימני הביטחון על השטרות כוללים סימני מים והדפסה מוגבהת במטרה להתמודד עם זיופים.

יכול לעזור: איפה מומלץ לקנות יורו? | איפה מומלץ לקנות דולרים?

מטבעות במחזור

מגוון מטבעות מסתובבים בדרום אפריקה, כולל ערכים של 10, 20 ו-50 סנט, ו-1, 2 ו-5 ראנד. המטבעות מציגים היבטים ידועים של המורשת של דרום אפריקה, מבעלי חיים ילידים ועד דמויות היסטוריות, מה שהופך אותם לא רק למדיומים של סחר, אלא יצירות אמנותיות המהדהדות את מארג השושלת העשיר של דרום אפריקה.

רלוונטי: איפה קונים מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

המרת מטבע

המרת מטבע בדרום אפריקה היא פשוטה, עם מוסדות פיננסיים רבים לשכת שינוי זמין עבור עסקאות כאלה. המחירים משתנים בהתאם לפרמטרים הכלכליים ולחוזק המטבע בשוק הבינלאומי. מומלץ למטיילים להיות מודעים לשערי החליפין הנוכחיים כדי לקבל החלטות מושכלות.

הזמנת ראנד דרום אפריקאי אונליין לנתב"ג

צריכים ראנד דרום אפריקאי? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

השפעה כלכלית

הראנד הדרום אפריקאי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת המדינה והוא אינדיקטור מרכזי לבריאות כלכלית. ערך המטבע יכול להשפיע על האינפלציה, הריבית ואפילו על יוקר המחיה. הבנק המרכזי של דרום אפריקה, הבנק המרכזי של המדינה, עוקב באופן רציף ומיישם מדיניות מוניטרית כדי להסדיר את הכלכלה, בדומה לעמיתיו במדינות כמו אוסטרליה ואסטוניה.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג