באיזה כסף משתמשים בלטביה?

כסף בשימוש לטביה

לטביה, היושבת על חופיו המזרחיים של הים הבלטי, מתגאה בהיסטוריה עשירה ובמורשת תרבותית מגוונת. מאז 2014, המערכת המוניטרית שלה, כמו מדינות רבות אחרות באיחוד האירופי, פועלת באמצעות האירו.

יורו בלטביה

הצטרפותה לגוש האירו סימנה אבן דרך בהיסטוריה של לטביה, המסמלת השתלבות הדוקה יותר עם מערב אירופה לאחר עברה הסובייטי. אימוץ היורו הגיע עם הזדמנויות ואתגרים כאחד. מצד אחד, חיסול סיכוני המטבע הגביר את הסחר עם חברות אירו אחרות, טיפח יציבות אשראי ופיתה משקיעים זרים. נהפוך הוא, ללטביה הייתה שליטה מועטה בלבד על המדיניות המוניטרית שלה, והיא הסתמכה על החלטות הבנק המרכזי האירופי, שלא תמיד מתיישבות עם התנאים הכלכליים הספציפיים של לטביה.

יכול לעזור: איפה מומלץ לקנות יורו? | איפה מומלץ לקנות דולרים?

שטרות ומטבעות

שטרות האירו בלטביה עוקבים אחר אותו עיצוב כמו שאר מדינות גוש האירו, המשקפים תקופות אדריכליות אירופיות שונות. לעומת זאת, המטבעות נושאים סמל לאומי ייחודי. כל מטבע אירו נושא את העלמה הלטבית, סמל לאומי של חופש וריבונות. המטבעות זמינים בעריכים של 1, 2, 5, 10, 20 ו 50 סנט, ו 1 ו 2 יורו.

רלוונטי: איפה קונים מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

המרת מטבע

החלפת כסף בלטביה היא פשוטה עם שירותי המרת מטבע הזמינים בבנקים, מרכזי קניות, בתי מלון ושדות תעופה. שערי החליפין עקביים למדי עם שאר גוש האירו, והעמלות עשויות להשתנות בהתאם לספק השירות. תיירים מומלץ לבדוק את שערי החליפין הנוכחיים לפני ביצוע עסקאות.

הזמנת יורו ללטביה אונליין לנתב"ג

צריכים יורו ללטביה? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

השפעה כלכלית

להיות חלק מגוש האירו בהחלט היו לו השלכות כלכליות. אימוץ האירו הביא לשיפור בכלכלת לטביה בשל יציבות כלכלית משופרת, סחר חוץ מוגבר והשקעות. הבנק המרכזי של לטביה ממלא תפקיד חיוני ביישום המדיניות המוניטרית של האיחוד האירופי, שמירה על יציבות פיננסית והבטחת מחזור חלק של כסף במשק.

אבל הסיפור של הכסף של לטביה לא נגמר רק בעובדות כלכליות. אי אפשר להתעלם מהמשמעות התרבותית שיש למטבעות. מטבע של אומה יכול לשקף את זהותה ההיסטורית והתרבותית. במקרה של לטביה, הסמל הלאומי המתואר על המטבעות מהדהד סיפורים על כוחה, חירותה וחוסנה של לטביה, ומזכיר לכולם את עברה ההיסטורי העשיר ואת צמיחתה לאומה מודרנית איתנה.

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג