באיזה כסף משתמשים ברוסיה?

עם המרחב הגיאוגרפי העצום שלה ומעמדה הכלכלי האיתן, רוסיה ניצבת כענקית עולמית בעולם. ביתם של נופים ומסורות מגוונות, זהו גם מקום הולדתו של מטבע האומה – הרובל הרוסי (RUB).

מקורו של הרובל הרוסי

לרובל יש קיום מפואר, ושורשיו משתרעים עד המאה ה-13. מקורו במילה "לקצוץ", הצורה הבסיסית של הרובל היה חתיכת גריבנה, יחידה מוניטרית רוסית נוספת. במשך מאות שנים, הרובל שרד תקופות כלכליות סוערות, תהפוכות ומהפכות, והתפתח ללא הרף בשילוב עם ההיסטוריה הרוסית.

רלוונטי: איפה לקנות יורו? | איפה קונים דולרים?

רובל ברוסיה המודרנית

כיום, הרובל הוא הליבה של הכלכלה הרוסית. כל פעילות כלכלית המתרחשת במדינה, בין אם זה הבזארים המקומיים בעיירות קטנות יותר או עסקאות עסקיות נרחבות במחוזות הפיננסיים של מוסקבה, חדורה בשימוש ברובלים.

העיצוב של שטרות רובל הוא השתקפות אמיתית של התרבות העשירה של רוסיה. מן המלים הקטן ביותר של 5 רובל לגדול של 5000, כל שטר מעוטר איורים של ציוני דרך רוסיים חשובים, ובכך לשלב את המורשת הגאה של המדינה עם המטבע שלה.

בנוסף, רוסיה היא אחת המדינות הבודדות בעולם שמשתמשת במטבעות בערכים גבוהים יותר, בעיקר באמצעות שימוש במטבע של 10 רובל. מאפיין ייחודי זה של הרובל מדגיש את זהותו המובחנת בעולם הכלכלי.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

תרומת הרובל לכלכלה

מסקרן לציין, כי בעוד שהרובל הרוסי משחק תפקיד מרכזי בכלכלה שלו, מטבעות אחרים ברחבי העולם, כמו הריאל הברזילאי או הקרונה השבדית, תורמים לכלכלת ארצם בדרכים משמעותיות לא פחות.

המסע ההיסטורי ותפקידו העכשווי של הרובל משקפים את הנרטיב הכלכלי הרוסי, ומציירים תמונה מלאת ניואנסים של עברה של המדינה ומעמדה הסוציו-אקונומי הנוכחי.

הזמנת רובל רוסי אונליין לנתב"ג

צריכים רובל רוסי? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג