באיזה כסף משתמשים בשוודיה?

שבדיה, מדינה סקנדינבית קטנה אך חזקה, זוכה לעתים קרובות לשבחים בזכות מדיניותה הפרוגרסיבית, רמת החיים הגבוהה וההתקדמות הטכנולוגית שלה. לעתים קרובות הוא נתפס כמודל של יציבות וחדשנות. עם זאת, היבט אחד של שוודיה שנותר פחות נחקר אך מרתק באותה מידה, הוא המערכת המוניטרית שלה והמטבע שבשימוש.

הקרונה השבדית: ההיסטוריה והאבולוציה שלה

שוודיה משתמשת במטבע ייחודי המכונה קרונה שוודית (SEK), אשר מתורגם 'כתר' באנגלית. ניתן לייחס את כניסתו של מטבע זה לשנת 1873 כחלק מהאיחוד המוניטרי הסקנדינבי יחד עם דנמרק ונורבגיה. האיחוד הסתיים בשנת 1914, אך השם 'קרונה' נשאר.

המסע של הקרונה, כמו האומה, רצוף הישגים ואתגרים. לאורך השנים ניווטה הקרונה בתקופות של מערבולות ויציבות, המשקפות את המגמות הכלכליות של המדינה. שינוי משמעותי התרחש בשנת 2013 כאשר שוודיה עברה משטרות נייר לשטרות פולימרים, תוך ציון ביטחון ואריכות ימים כגורמים מניעים.

רלוונטי: איפה לקנות יורו? | איפה קונים דולרים?

תכונות וסמליות של הקרונה

העיצוב של הקרונה השוודית מתמצת את מהות הזהות השבדית. שטרות ומטבעות כוללים תמונות המתארות את ההיסטוריה, התרבות וההישגים של האומה. המטבעות נושאים את המונוגרמה של המלך ואילו השטרות מפנים זרקור לדמויות שוודיות בולטות מתחומים שונים כגון ספרות, מוזיקה, קולנוע ומדע. זה נותן לקרונה יותר מסתם ערך כספי, והופך אותה לקנבס המספר את העבר וההווה העשירים של שבדיה.

רלוונטי: איפה הכי כדאי לרכוש מט"ח? | עוד על מטבעות זרים

הקרונה השוודית היום

בשוודיה העכשווית, הקרונה מאפשרת עסקאות יומיומיות, החל מקניית כיכר לחם ועד רכישת רהיט אופנתי מאיקאה. בעקבות המגמה העולמית, שוודיה נעה לכיוון של חברה ללא מזומנים, אבל להחזיק כמה קרונות בכיס זה לא נדיר, במיוחד בעת ביקור באזורים כפריים או בשווקים פתוחים. מסקרן להתבונן בתפקידים השונים שהמטבעות ממלאים, ולצייר תמונה תוססת של הנוף הכלכלי העולמי.

הזמנת קרונה שוודית אונליין לנתב"ג

צריכים קרונה שוודית? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג