באיזה כסף משתמשים בטירנה, אלבניה?

יצירת חזית יפה של חופים לאורך הים האדריאטי והיוני, מתגאה בנופי הרים מדהימים ועבר היסטורי עשיר היא המדינה המכונה אלבניה. ממוקמת בדרום מזרח אירופה, היא משתמשת במטבע ספציפי לאומה: לק אלבני.

ההקשר ההיסטורי של הלק האלבני

הלק הוצג לראשונה בשנת 1926, והחליף את הצ'ינדרקה הטורקית בקצב של 1 לק עד 5 צ'ינדרקה. אף על פי שבעשורים האחרונים חלו תנודות פיננסיות רבות באלבניה, בעיקר בשל המעבר מכלכלה קומוניסטית וריכוזית לכלכלה דמוקרטית יותר, הלק נותר הילך חוקי יחיד במדינה.

רלוונטי: איפה משתלם לקנות יורו? | קניית דולרים בזול

העריכים והתכונות של הלק

כיום, ללק יש מטבעות בערכים של 1, 5, 10, 20, 50 ו-100 לקה, בעוד שטרות מגיעים בעריכים של 200, 500, 1,000, 2,000 ו-5,000 לקה. המטבעות והשטרות מעוטרים בדמויות הקשורות קשר הדוק להיסטוריה ולתרבות של אלבניה, מה שהופך אותם לא רק לאמצעי חליפין אלא למפגן ראווה של גאווה לאומית.

השפעה על היציבות הפיננסית והתיירות של אלבניה

קיום מטבע לאומי כמו הלק מאפשר לאלבניה לשמור על שליטה טובה יותר על המדיניות המוניטרית שלה, שהיא חיונית למאמציה ליציבות כלכלית. תיירים החוקרים את אלבניה ימצאו את השימוש במטבע המקומי מועיל כדי לקבל חוויות ממקור ראשון בשווקים המקומיים והרפתקאות ספונטניות, מחוץ למסלול המוכר, בדומה לשימוש בליש"ט בעת ביקור באנגליה. בנוסף, ישנם שירותי המרת מטבע זמינים בבתי מלון, שדות תעופה ובנקים מקומיים.

עם זאת, הכלכלה האלבנית תלויה במידה רבה ביורו בפועל בשל העברות כספים זרות והלוואות בינלאומיות, מה שמוביל למצב נפוץ שבו חלק מהמחירים מצוטטים ביורו. עם זאת, יש לציין, כל העסקאות בתוך המדינה מתבצעות בדרך כלל ב lek.

רלוונטי: איפה כדאי לרכוש מט"ח? | עוד מטבעות מט"ח

הזמנת לק אלבני אונליין לנתב"ג

צריכים לק אלבני? שירות FlyMoney מאפשר להזמין מטבעות או שטרות זרים אונליין והכסף יחכה לכם בנתב"ג בדלפק בנק הפועלים. השירות פועל 24 שעות ביממה ומציע שירות ללא עמלות ובשערים אטרקטיביים. ניתן לבטל את ההזמנה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא דמי ביטול.

להזמנה באמצעות FlyMoney

רוצים לקבל עדכונים לפני כולם?

מבטיחים בלי ספאם 

טסים וצריכים מט"ח?

נסו את Fly money!
היתרונות ברורים:
הזמנה אונליין
ללא עמלות
שערים מצויינים
ניתן באשראי- עד 12 תשלומים
איסוף בנתב"ג